środa, 26 lutego 2014

Pasta z oliwek i czosnku

Co do kanapeczki? Postawiłem na intensywne smaki. Oliwki i czosnek to doskonałe połączenie!


Składniki:
- szklanka oliwek bez pestek
- ząbek czosnku
- 2 łyżki oliwy z oliwek
- pieprz

Do miski wsypujemy oliwki i wlewamy oliwę. Czosnek drobno siekamy i wrzucamy do miski z oliwkami. Dodajemy szczyptę pieprzu. Oliwki są dość słone, więc sól nie będzie już potrzebna. Całość blendujemy na jednolitą masę. Pastę najlepiej pozostawić na kilka godzin w lodówce, aby smaki się przegryzły.

10 komentarzy:

  1. Dzień dobry
    Zapraszam do kontaktu na: kontakt@blog-media.pl
    Chciałabym przedstawić informacje na temat możliwości współpracy reklamowej.
    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  2. Witam. Przepis rzeczywiście ciekawy, szkoda że taki podobny do mojego ;)

    http://mojekulinarnewariacje.blogspot.gr/2013/02/pasta-z-oliwek.html

    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jest to tak popularna pasta, że ciężko uniknąć podobieństwa do innych przepisów znajdujących się w internecie. Proporcje dobierałem tak, aby nie była zbyt "czosnkowa" i jest to przepis, który sam wypracowałem i mnie smakuje najbardziej. :)
      Pozdrawiam, Jacek

      Usuń
    2. Nie twierdzę, że nie jest autorski. Na pewno jest, podobnie jak mój, chciałam tylko wskazać jak często eksperymentując w kuchni dochodzimy do podobnych efektów.
      Pozdrawiam :)

      Usuń
  3. Uwielbiam oliwki! Prosty przepis, pewnie smaczny :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Fajny przepis! Oliwki ję jak cukierki!, więc i taka pasta na pewno by mi smakowała

    OdpowiedzUsuń
  5. Do tapenady z oliwek przymierzałam się kilka razy, jednak do tej pory bez żadnych efektów. Pomysł z czosnkiem bardzo mi się podoba! :-)

    OdpowiedzUsuń
  6. Calkowice moje smaki :D
    Dzisiaj robilam maslo orzechowe.. kto wie.. moze jutro przyjdzie pora na nowe smarowidlo do kanapek :D

    OdpowiedzUsuń
  7. Na ogół robię oliwki z czosnkiem i ziołami jako przystawkę, ale następnym razem muszę je zmiksować i podać z bagietką :)

    OdpowiedzUsuń