sobota, 8 marca 2014

Ciasto bananowe z krówką i kremem mascarpone

Z okazji Dnia Kobiet mam dla Was pyszne ciasto z bananami i krówką. Jest bardzo proste w przygotowaniu i nie wymaga pieczenia, więc każdy powinien sobie z nim poradzić. Życzę Paniom wszystkiego najsłodszego!


Składniki:
- 300g herbatników
- puszka gotowej masy kajmakowej
- 125g serka mascarpone
- 2 banany
- 150g masła
- szklanka śmietanki 30%

Ciastka kruszymy na drobny pył. Masło roztapiamy i łączymy z ciastkami. Powstałą masą wykładamy dno i boki tortownicy. Odstawiamy do lodówki na ok. 30 minut.
Po wyjęciu z lodówki na ciasto wykładamy banany pokrojone w plasterki. Jeśli używamy gotowej masy można podgrzać ją w kąpieli wodnej, aby łatwiej było ją rozprowadzić. Masę wylewamy na banany.
W misce ubijamy  śmietankę na sztywno. Dodajemy serek i miksujemy jeszcze chwilę. Powstały krem rozprowadzamy na cieście. Odstawiamy do lodówki na ok. 30 minut.



8 komentarzy:

  1. Zrobiłam ! Wszyscy się zachwycali, chociaż troszkę inne proporcje musiałam zastosować!
    Polecam !

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę, że to akurat moje ciasto zagościło na Pani stole! :)

      Usuń
  2. te produkty na jaka tortownice mam na myśli jej średnice?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Te proporcje posłużyły mi do zrobienia ciasta na małej tortownicy (22cm).

      Usuń