niedziela, 27 kwietnia 2014

Tarta z pieczoną papryką i tuńczykiem

Czasami przychodzi ochota na to "coś". Raczej rzadko decyduję się wtedy na tartę, ale tym razem postanowiłem poświęcić trochę swojego czasu, który strasznie się ciągnie kiedy jestem głodny. Na szczęście nie musiałem piec papryki, którą przygotowałem wcześniej i w zalewie z oliwy, czosnku i oregano przechowywałem w słoiczku. Polecam tę technikę jak i wyśmienitą tartę, na którą przepis znajdziecie poniżej.


Kruche ciasto:
- 250g mąki
- 1 jajko
- 100g masła
- woda
- sól

Dodatki:
- 2 pieczone papryki
- puszka tuńczyka
- 2 łyżki kaparów
- 4 pomidory suszone w zalewie
- 2 łyżki oliwy
- szczypta oregano

Paprykę kroimy na cztery części, układamy na blasze i smarujemy oliwą. Pieczemy w piekarniku nagrzanym do 200°C do momentu, aż papryka się zarumieni. Upieczoną paprykę wkładamy do worka foliowego i odkładamy na 15 minut. Ułatwi to zdejmowanie skórki.
Do miski przesiewamy mąkę, dodajemy masło w temperaturze pokojowej, jajko, szczyptę soli i odrobinę wody. Wyrabiamy ciasto, przykrywamy folią i odstawiamy do lodówki na pół godziny. Pieczemy w piekarniku nagrzanym do 200°C przez ok. 40 minut.
Paprykę i suszone pomidory kroimy na mniejsze kawałki. Tuńczyka odsączamy. Na patelni podgrzewamy oliwę i wrzucamy wszystkie składniki. Smażymy przez chwilę i przekładamy na gotowe ciasto. Całość posypujemy startym parmezanem. 


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz